Nov 22, 2006

一段路

以前上學必經的那段高速公路
畢業後便沒有再走過
昨晚回家的時候
我特地往那段路走一趟

當駛進公路時
我不禁興奮地加速前進
就像從前放學回家那麼歸心似箭

車子輕鬆地跑了上山
越過高山又越過谷
衝下斜坡
避開了一輛慢車
接著又是一段長長的上坡路
突然之間我想起了我上一部車
一部上斜坡時會遭人白眼的舊車(註)

車子繼續往山上爬
我想著跟舊車一起"走過"的日子
一道流星在夜空劃過...



註: 我已經識趣地走到慢線了
無奈地那段公路只有兩條行車線=_=

5 comments:

Anonymous said...

我有時經過我的小學周圍時,
都會特意去走走, 回憶一吓小時的感覺! :)

Arael said...

忍者身體似飛機, 天空任意飛 ...

tofufa said...

fresh: I miss my primary school too. I visit the school every time I go to Hong Kong.

arael: 忍者小靈精 ;p

안냉하세요 송혜교임니다 said...

i remembered that freeway ...
i used to drive home from school around 2-4am. u can drive as "fast" as u like around that hr :D
one time i was on my way home @ 7am, as the sun begains to raise, the sunlight just hit my eyes ... my eyes were filled w/ tears (sunlight + lack of sleep) .. it was a danger ride home .. so i promised myself not to drive home at 7am anymore ... and i end up "living" at school .. those are my college yrs .. good old days ...

tofufa said...

rry: it seems like you haven't get enough of "蘇打堂"?